[O1] 1.6 MPI, 2008, 91kkm - co skontrolować/sprawdzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JaroS
    Classic
    • 2012
    • 5

    [O1] 1.6 MPI, 2008, 91kkm - co skontrolować/sprawdzić?

    Witam.
    Jaki kabelek proponujesz do kierownicy z klawiszami funkcyjnymi tylko z lewej strony( rolka + przyciski)? Kierownica od Yeti.
  • autoLamer
    Drive
    • 2011
    • 50

    #2
    [O1] 1.6 MPI, 2008, 91kkm - co skontrolować/sprawdzić?

    Witam!
    Mojemu szkodnikowi stuknie w marcu pięć lat i po badaniu technicznym (niezależnie czy je przejdzie czy nie) chcę oddać do mechanika na kontrolę. Co powinien sprawdzić (tzn. co mu sugerować)?

    Poniżej przedstawiam co było robione:

    1). 2009.04 - 22 kkm
    - olej + filtr oleju
    - filtr kabinowy
    - płyn chłodniczy

    2). 2010.03 - 40 kkm
    - olej + filtr oleju
    - filtr kabinowy
    - filtr powietrza
    - płyn chłodniczy

    3). 2010.12 - 60 kkm
    - oczyszczenie bębnów ham. tył
    (trochę nie mogę się doczytać - to jeszcze pierwszy właściciel robił)
    - P-L strona bez demt. szczęk ham.
    - AP 149/1 + pow.
    - OP 526/1
    - olej + filtr oleju
    - [nieczytelne] 300 [nieczytelne] 8 szt x 0,50
    - 1.653.2 klocki ham. przód
    - płyn chłodniczy

    4). 2011.04 - 65 kkm
    - filtr paliwa
    - filtr kabinowy
    - dezynfekcja klimatyzacji + olej + czynnik chłodniczy

    5). 2011.06 - 67 kkm
    - 4 świece

    6). 2011.10 - 76 kkm
    - kontrola auta w ASO przy zakupie, m.in. test VAS
    - przyczepność do podłoża: oś przednia L-61%, P-54%, oś tylna L-61%, P-59%
    - częstotliwość rezonansowa 14Hz, 14Hz, 14Hz, 15Hz
    - błędów z kompa nie było
    diagnoza:
    - wycieki z okolic pompy wspomagania
    - naderwane tuleje wahacza
    - uszczelniacze półosi

    7). 2011.10 - po kupnie
    - pomiar podwozia - nic nie mówił mi mechanik, więc chyba wszystko okej (m.in. oś tylna: pochylenie, zbieżność, oś geometryczna jazdy, oś przednia: wyprzedzenie i pochylenie osi sworznia zwrotnicy, różnica kąta skrętu kół, pochylenie koła, zbieżność)
    - wymiana tulei
    - uszczelnienie węża jakiegoś tam + półosi

    8 ). 2011.11 - 77 kkm
    - olej + filtr oleju

    9). 2012.09 - 86 kkm
    - filtr kabinowy
    - dezynfekcja klimatyzacji

    10). 2012.10 - 87 kkm
    - kompletny rozrząd
    - koło napinające paska klinowego

    Co teraz? :-)

    11). 2013.03 - 91 kkm
    - płyn hamuklcowy - na pewno, bo mam naklejkę, że powinien być zmieniony 2012.03 - więc pewnie ma już trzy lata (od 2010.03)
    - sprawdzić/dolać płyn chłodniczy (?)
    - olej + filtr oleju - na pewno, minęło 15 miesięcy i 14 kkm
    - filtr powietrza (?)
    - sprawdzić zbieżność pochylenie itd. (?)
    - sprawdzić klocki, tarcze, amortyzatory (?)
    - filtr paliwa chyba jeszcze nie
    - akumulator fabryczny daje radę
    - z silnikiem chyba nic się nie dzieje, spalanie bez odchyleń
    - (...)

    Z góry dzięki za sugestie

    Komentarz

    • t271828
      Elegance
      • 2008
      • 928

      #3
      Re: 1.6 MPI, 2008, 91kkm - co skontrolować/sprawdzić?

      Zamieszczone przez autoLamer
      - płyn hamuklcowy - na pewno, bo mam naklejkę, że powinien być zmieniony 2012.03 - więc pewnie ma już trzy lata (od 2010.03)
      - sprawdzić/dolać płyn chłodniczy (?)
      - olej + filtr oleju - na pewno, minęło 15 miesięcy i 14 kkm
      - filtr powietrza (?)
      - sprawdzić zbieżność pochylenie itd. (?)
      - sprawdzić klocki, tarcze, amortyzatory (?)
      - filtr paliwa chyba jeszcze nie
      - akumulator fabryczny daje radę
      hamulce zawsze warto sprawdzic,
      filtr powietrza ja wymieniam co 15 tys. - wiele nie kosztuje a silnik ma lzej,
      jesli nie sciaga, a opony zuzywaja sie rownomiernie, to zbieznosci nie ruszam,
      kabinowy tez wymieniam co 15 tys., raz w ASO nie dopilnowalem i pojawil sie smrod
      plyn chlodniczy IMO az za czesto wymieniasz
      akumulator poki kreci zostaw,

      Komentarz

      • Cyfer
        Drive
        • 2013
        • 91

        #4
        jak masz sprawdzonego mechnika, to wystarczy ze powiesz zeby zrobil przeglad generalny..

        moj mechanior jak tak mowie to sprawdza wszystko lacznie z zdjeciem kol itp...

        a ja robisz u Pana X to musisz dac mu liste...
        O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14886
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Jak to jest Twój samochód i dbasz o niego regularnie, to rób tak jak pisza w rozpisce przeglądów okresowych. nic ponad to. Wszystko zgodnie z okresami wymian. Ja mam 167.000 km i nie robie nic ponad to. chyba że coś mnie niepokoi, to robię ponad plan.

          Na pewno płyn hamulcowy wymieniam regularnie co 2 lata. Lepiej to zrobić, niż jeden raz sie zdziwić....
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • autoLamer
            Drive
            • 2011
            • 50

            #6
            Zamieszczone przez t271828
            filtr powietrza ja wymieniam co 15 tys. - wiele nie kosztuje a silnik ma lzej,
            kabinowy tez wymieniam co 15 tys., raz w ASO nie dopilnowalem i pojawil sie smrod
            filtr powietrza chciałem zmienić jesienią, ale ze względu na symboliczne przebiegi zostawiłem to na wiosnę
            kabinowy zmieniłem we wrześniu (ach to podszybie :wink: ), tj. 5 kkm temu
            Zamieszczone przez Cyfer
            jak masz sprawdzonego mechnika, to wystarczy ze powiesz zeby zrobil przeglad generalny..
            Mam takiego, którego dużo znajomych poleca (nawet kumpla brat u niego pracował), więc dałem mu już auto 2x w tym do wymiany rozrządu. Powiem mu tak jak piszesz.
            Zamieszczone przez ruwado
            Jak to jest Twój samochód i dbasz o niego regularnie, to rób tak jak pisza w rozpisce przeglądów okresowych. nic ponad to. Wszystko zgodnie z okresami wymian.
            No tak, tylko pytanie o czym mówisz. Jeśli o oficjalnych zaleceniach/tabelach, to wiele osób uważa je za "nieżyciowe":

            (np. wymiana filtra kabinowego co 60 kkm/2 lata)
            Myślę więc, że mówisz o czymś takim jak praktyczna tabela przeglądów z wydania specjalnego autoświat:

            Mam ten numer w pdfie i tam piszą, aby czyścić filtr kabinowy co 15 kkm a wymieniać co 30 kkm.
            Wiem, że wielu forumowiczów poleca wymieniać co 15 kkm, ja tyle w rok nie zrobię, więc będę sprawdzał/wymieniał co rok.

            Dzięki Wam za odpowiedzi

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez ruwado
              Jak to jest Twój samochód i dbasz o niego regularnie, to rób tak jak pisza w rozpisce przeglądów okresowych. nic ponad to. Wszystko zgodnie z okresami wymian. Ja mam 167.000 km i nie robie nic ponad to. chyba że coś mnie niepokoi, to robię ponad plan.

              Na pewno płyn hamulcowy wymieniam regularnie co 2 lata. Lepiej to zrobić, niż jeden raz sie zdziwić....
              Przypilnuj, żeby Ci płyn hamulcowy przez odpowietrznik sprzęgła przepompowali, bo mi przy ostatniej wymianie mechanik tego nie zrobił i jak się doczytałem, że sprzęgło ma swój odpowietrznik to pojechałem jeszcze raz i teraz sprzęgło ładnie mi trzyma a szarpało przy ruszaniu. Podejrzewam, że u mnie płyn hamulcowy w sprzęgle nie był wymieniany od nowości :roll:

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14886
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Akurat filtr kabinowy to wymieniam ja się zasyfia - to akurat widać, kiedy trzeba. I uznaję wymiany oleju co 15 tys/1 rok, a nie wg. wskazań.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                Pracuję...